Få kontrakten i land

Kan håndtrykk eller øyenkontakt være nok til å fortelle deg hva som vil få kunden til å handle?

Kjenner du motpartens motiver for å kjøpe ideene/varene dine, står du mye sterkere i en salgssituasjon.

Dette foredraget er basert på Enneagrammets 9 personlighetstyper, og gir et godt innblikk i de store forskjellene på hvordan hver av oss motiveres til å handle.

Kan håndtrykk eller øyenkontakt være nok til å fortelle deg hva som vil få kunden til å handle?

Selvfølgelig ikke, men det kan være den siste lille brikken som faller på plass og gir deg et hint, som kan hjelpe deg på vei.

For noen er det viktig med en god porsjon småprat mens andre synes at dette er spill av tid.
Noen har stort behov for forberedelse og tekniske spesifikasjoner, mens for andre er det mye viktigere at produktet er nytt og spennende. Andre igjen har vanskelig for å bestemme seg, og går helt i baklås om man blir pågående.

Hva er dine sterke og svake sider i en salgssituasjon? Er du for pågående eller for detaljert, for rask eller for personlig? Hva kan du jobbe videre med, og hvilken egenskap bør du dempe?

For å få best utbytte av dette foredraget, anbefales det at alle deltakere tar en Enneagram personlighetstest på nettet i forkant, men det er ikke et krav.

Varighet: 3-4 timer

Relatert